Poradna
Jak probíhá platba na straně zákazníka a co dělat, když se platba nedaří?
Jednoduchý postup placení:
- Do aplikace zadáte částku, kterou má zákazník zaplatit.
- Zákazník přiloží svůj chytrý telefon k NFC kartě a počká na notifikaci, nebo naskenuje QR kód z NFC karty případně z vaší aplikace Cvak.
- Následně se v jeho telefonu objeví výzva k zaplacení
- Pak si vybere, jak chce platit:
- Může využít platbu z mobilního bankovnictví, pokud má účet u Air Bank nebo u Monety.
- Může zaplatit přes Apple Pay nebo Google Pay.
- Nebo lze platit kartou podobně jako v e-shopu tak, že zákazník do okna platební brány přepíše údaje o své platební kartě: číslo karty, platnost a třímístný CVC kód (zpravidla je vzadu na kartě).
- Platbu potvrdí a hotovo.
Na co si dát pozor aneb když se platba nedaří:
- Zákazník musí k NFC kartě přikládat telefon s odemčeným displejem.
- Je potřeba, aby měl zapnutá mobilní data nebo byl připojen k wifi.
- Také musí mít zapnutou funkci NFC.
- Nesmí přitom mít otevřenou elektronickou peněženku, jako například Google nebo Apple Wallet.
- Pokud se zákazníkovi nedaří zaplatit přes NFC, nabídněte mu naskenování QR kódu (najdete ho na NFC kartě nebo ve své aplikaci Cvak).
- Když zvolíte platbu přes QR kód, musí ho zákazník naskenovat přes aplikaci foťáku nebo čtečku QR kódů, nikoliv v mobilním bankovnictví.