Poradna

Jak probíhá platba na straně zákazníka a co dělat, když se platba nedaří?

Jednoduchý postup placení:

  1. Do aplikace zadáte částku, kterou má zákazník zaplatit.
  2. Zákazník přiloží svůj chytrý telefon k NFC kartě a počká na notifikaci, nebo naskenuje QR kód z NFC karty případně z vaší aplikace Cvak.
  3. Následně se v jeho telefonu objeví výzva k zaplacení
  4. Pak si vybere, jak chce platit:
    • Může využít platbu z mobilního bankovnictví, pokud má účet u Air Bank nebo u Monety.
    • Může zaplatit přes Apple Pay nebo Google Pay.
    • Nebo lze platit kartou podobně jako v e-shopu tak, že zákazník do okna platební brány přepíše údaje o své platební kartě: číslo karty, platnost a třímístný CVC kód (zpravidla je vzadu na kartě).
  5. Platbu potvrdí a hotovo.

Na co si dát pozor aneb když se platba nedaří:

  • Zákazník musí k NFC kartě přikládat telefon s odemčeným displejem.
  • Je potřeba, aby měl zapnutá mobilní data nebo byl připojen k wifi.
  • Také musí mít zapnutou funkci NFC.
  • Nesmí přitom mít otevřenou elektronickou peněženku, jako například Google nebo Apple Wallet.
  • Pokud se zákazníkovi nedaří zaplatit přes NFC, nabídněte mu naskenování QR kódu (najdete ho na NFC kartě nebo ve své aplikaci Cvak).
  • Když zvolíte platbu přes QR kód, musí ho zákazník naskenovat přes aplikaci foťáku nebo čtečku QR kódů, nikoliv v mobilním bankovnictví.